השיטה הרשמית "להכפלת רווחים מבלי להגדיל מכירות"

ברוכים הבאים לתכנית הליווי הפיננסי און-ליין!

אני מברך אותך על הרשמתך לתכנית הליווי מחשבה פיננסית. 

עשית צעד משמעותי להגדלת השליטה והרווחים בעסק שלך!

להלן כל הנושאים שעליהם נעבור במהלך הליווי, כולל רקע והסבר פרטני. בכל שבוע נעבור על הפרקים וניתן משימות ליישום מיידי בעסק שלכם.

על מנת להקל עליכם ביישום המשימות, בנינו סט דוחות באקסל אשר יועברו אליכם במייל מסודר.

לכניסה מהירה מומלץ לשמור סילבוס זה בשולחן העבודה ו/או במועדפים (כפתור בצורת כוכב בשורת הכתובת – בצד שמאל למעלה)

בהצלחה!

כל הפרקים פתוחים בשבילך ליישום מיידי:

נקודת האיזון של העסק

כמה העסק צריך למכור כדי להתחיל להרוויח
מהי נקודת האיזון של העסק?
כל בעל עסק חייב להכיר את נקודת האיזון של העסק שלו.
נקודת האיזון של העסק, היא אותה נקודה ממנה בעל העסק מתחיל להרוויח.
נקודת האיזון מראה כמה צריך העסק למכור בחודש כדי לכסות את ההוצאות הקבועות והמשתנות שלו – ומאיזו נקודה הוא מתחיל לייצר רווחים.
איך מחשבים את הנקודה? מאילו פרמטרים היא מורכבת? איך ניתן להוריד את נקודת האיזון? – נפרט בפרק זה
 

איך לחסוך בהוצאות הקבועות ולמנוע זליגות של כסף?‎

הדרכים להורדת נקודת האיזון
איך לחסוך בהוצאות הקבועות ולמנוע זליגות של כסף?
הוצאה קבועה היא הוצאה שבכל מקרה העסק צריך להוציאה ללא שום קשר אם העסק הרוויח או הפסיד. לדוגמא – שכר עבודה, ארנונה, טלפון, חשמל ,שכ"ד וכד'.
עליכם למפות, לזהות, ולרשום את כל ההוצאות הקבועות שאתם מוציאים בעסק ברמה חודשית, ולבצע תכנית עבודה לחיסכון העלויות האלה.
בסרטון המצורף נפרט את השיטה לחיסכון בהוצאות הקבועות והגדלת הרווחיות
 

איך לדבר ב"שפה הבנקאית", איך לחסוך בתשלומי עמלות וריביות

איך לרתום את הבנק לאינטרס שלך וסודות נוספים
מהי ה"שפה הבנקאית"?
הבנק הוא הספק בין הגדולים והחשובים ביותר שיש לעסק. יש להתייחס אליו כנותן שירותים, וכך גם לבחון את העלויות שאנו משלמים עבור השירותים שאנו מקבלים ממנו.
חשוב למפות את העלויות שאנו משלמים לבנק, לבחון ולבדוק אותן, ולא לקבל אותן כעובדה מוגמרת.
בנוסף, שימרו על כללי ה"שפה הבנקאית":
שקיפות– אם היחסים שלכם עם הבנקאי יתנהלו בשקיפות מלאה – תשתפו אותו ואל תפתיעו אותו, הרי מרבית הסיכויים שתזכו לשיתוף פעולה מהצד השני. בנקאים אינם אוהבים הפתעות.
אמינות– יש לעמוד בהתחייביות ובסיכומים שהתחייבנו כלפי הבנק
תקשורת – יש לעדכן מראש את הבנק בשינויים עסקיים או במקרה של אי עמידה במסגרות רק מבעוד מועד .

מחזירים הרבה הלוואות? התזרים חונק? בפרק זה נשאיר לכם יותר כסף בחשבון

הקטנת נקודת האיזון בנושא החזרי הלוואות
החזר הלוואה הינו הוצאה קבועה של העסק, למרות שהחזר הקרן בגינה לא נרשמת כהוצאה בדוח רווח והפסד.
החזר הלוואה היא הוצאה קבועה – תזרימית – המשפיעה באופן ישיר על נקודת האיזון של העסק.
החזר חודשי גבוה = נקודת איזון גבוהה יותר = רווח חודשי תזרימי נמוך יותר= צריך לעשות יותר מכירות בשביל לעמוד באותם החזרים!
האינטרס שלכם – כבעלי העסק – מצד אחד להקטין את ההחזר החודשי, ומצד שני להקביל את ההחזר החודשי להכנסות מאותה השקעה שביצעתם.
זכרו! פריסת הלוואות והקלה על התזרים משמעותה- הקטנת נקודת האיזון באופן מיידי!

הסודות שהבנקים לא רוצים שתגלו!

כל הסודות לגיוס אשראי נכון, המותאם לצרכי העסק
גיוס אשראי – מה צריך לקחת בחשבון?
כאשר עסק מתחיל תהליך גיוס אשראי, עליו לבצע מספר פעולות מקדימות אשר נועדו להבין את הצורך האמיתי של צרכי האשראי לבית העסק.
במקביל – עליו להבין איך הבנק בוחן מתן הלוואה ללקוח:
  • קודם כל הבנק נותן הלוואה לאנשים – כלומר, הבנק בוחן מי עומד מולו – מבחינת התנהלות עסקית , התנהלות חשבון הבנק , עמידה במסגרות הקיימות.
  • דירוג הלקוח לפי מדרג הבנק.
  • בחינת העסק – פעילות עסקית, אשראי קיים בבנקים, האם יש לעסק יכולת החזר של ההלוואה החדשה.
  • בטחונות – איזה בטוחה הלווה יכול להעניק לבנק על מנת להבטיח את החזר החוב.
  • דוח אשראי צרכני.
  • בסוף , הבנק רוצה לתת הלוואות – מזה הוא מתפרנס – הוא רק צריך לדאוג שהלוואה תוחזר.
לכן, ככל שבעל העסק ידע להבין את צרכי האשראי של העסק שלו ומהן האלטרנטיבות השונות, יוכל באמצעותן להוביל לחיסכון בכל העלויות הנלוות למקורות האשראי השונים, לרבות התשלום השוטף בהוצאות עמלות וריביות.
עוד סודות על גיוס אשראי נכון – בפרק זה

‎תקציב קניות - שיטה פשוטה לניהול מלאי והגדלת הרווחיות

מנהלים מלאי?? פרק זה בשבילכם!
מנהלים מלאי???
אנחנו ב"מחשבה פיננסית" פיתחנו שיטה פשוטה ומהפכנית, המתאימה כמעט לכל עסק קטן ובינוני, ונותן מענה מיידי לניהול המלאי ותקציב הקניות של העסק.
כל הפרטים בפרק זה

‎‎חיסכון בעלויות הישירות והגדלת הרווח מהמכירה - איך עושים את זה?

צמצום הוצאות ישירות והגדלת הרווחיות
עלויות ישירות ורווח גולמי – כיצד משפיע על נקודת האיזון?
העלויות המשתנות – או בשמן השני "הישירות" – הן אותן עלויות שאנו מוציאים באופן ישיר עבור קניית המלאי, היבוא, תשלום לקבלני משנה וכיוצ"ב.
העלויות הישירות משפיעות על הרווח הגולמי – רווח גולמי הוא ההפרש בין מחיר המכירה של המוצר לבין העלות שלו.
כל שינוי בעלויות הללו, משפיע באופן ישיר על הרווח הגולמי, וכמובן משפיע על נקודת האיזון של העסק. כלומר נצטרך למכור פחות בשביל לכסות על ההוצאות וכך נגדיל את הרווחיות בעסק.

‎‎תמהיל מוצרים והגדלת רווחיות - כיצד משפיע על נקודת האיזון

ואיך בודקים רווחיות של מוצר או שירות
תמהיל מוצרים ורווחיות – כיצד משפיע על נקודת האיזון?
ככל שנמכור יותר מהמוצרים הרווחיים – כך נגדיל את קופת המזומנים של העסק.
כבעלים של העסק, אתם חייבים להבין את הרווחיות הטמונה בכל אחד מהמוצרים או השירותים שאותם אתם משווקים.
יש להתמקד ולבצע מאמצי שיווק ומכירה במוצרים הרווחיים, ומנגד נבצע מהלכים עסקיים על מנת למקסם את הרווח המוצרים עם הרווחיות הנמוכה (נחסוך עלויות, נחליף ייצור ביבוא, נעלה מחיר מכירה וכו').
על ידי כך נגדיל את הרווחיות של העסק ואת קופת המזומנים.
בפרק זה נפרט לעומק את השיטה לבחינת תמהיל המוצרים

‎‎‎הזדמנויות עסקיות, אפ סייל, שתפ"ים, מוצרים משיקים, שווקים חדשים

מכירות, תמהיל מוצרים – והשפעתם על נקודת האיזון של העסק
ברור שככל שתמכרו יותר מהמוצרים הרווחיים – כך תגדילו את קופת המזומנים של העסק. כמובן שעדיף למכור כמה שיותר מהמוצר הרווחי ביותר, אך עליכם לבנות תמהיל נכון, שיתן מענה ללקוחות לכל הצרכים שלהם.
על כן, אתם צריכים לתת משקל גם לסוגי המוצרים וגם לאחוז הרווחיות הממוצע.
חשוב לזכור! כל 1% של הגדלת הרווח הגולמי, מקטין את נקודת האיזון וגורם לעסק להשאיר תזרים מזומנים חיובי.
בפרק זה נעבור על הדרכים שישאירו לכם יותר כסף בבנק

‎‎‎הכירו את השיטה המוכחת היחידה למכור יותר!‎

כיצד נבדוק האם העסק עומד ביעדים?
הכירו את השיטה המוכחת היחידה למכור יותר!
הכלל הכי חשוב במכירות – להציב יעדים ומטרות, ולבחון האם העסק עומד ביעדים לאורך זמן. אבל כיצד נבדוק האם העסק עומד ביעדים? איך עושים זאת ללא תשומות ניהוליות אינסופיות, או תשלום למנהל מכירות?
מרבית בעלי העסקים מציבים יעדים ברמת המכירות – אם ברמת העסק ואם ברמת אנשי המכירות. אבל…
אנחנו מיישמים שיטה מוכחת שגורמת לעסק למכור יותר.
מה השיטה זו? נפרט בפרק זה

‎‎‎כל הדרכים לחיסכון במס

הקטנת תשלומי המס משמעותה הקטנת נקודת האיזון
יש יותר משיטה אחת לחיסכון בתשלומי המס של העסק:
חשוב לדעת! העסק משלם מס על הרווחים (הכנסה חייבת למס) – לכן חשוב לרשום את כל ההוצאות שהוצאנו הקשורות ביצור ההכנסה של העסק.
הכירו את ההוצאות העסקיות שאפשר להכיר כהוצאות לצרכי מס, וכך תקטינו את חיוב המס בגין ההכנסה.
יש להתאים את הרישום ברשויות לפי המחזור והרווח – האם להירשם ברשויות כעוסק מורשה או חברה בע"מ.
עליכם לשלם מקדמות מס בהתאם להכנסה החייבת הצפויה, ולהימנע מהשלמות מס בסוף שנה, אשר יכולים לגרור ריבית פיגורים וקנסות.
עלויות מימון – מעבר להוצאות בגין עמלות לבנק ולגופי אשראי שונים, גם תשלומי הריבית בגין הלוואות או אשראי לזמן קצר (אשר לפעמים מגיע למאות ואף לאלפי שקלים בחודש) מוכרים לצרכי מס.
זאת ועוד בפרק זה

‎‎‎גיוס וניהול עובדים, והשפעתם על רווחיות העסק

איך ניהול עובדים נכון יכול להגדיל את הרווחים בעסק
גיוס וניהול עובדים והשפעתם על רווחיות העסק
אין ספק שאחד האתגרים העומדים בפני בעלי עסקים, הוא נושא גיוס, ניהול ושימור עובדים איכותיים ומקצועיים.
בפרק זה נסביר כיצד עושים זאת נכון, איך "מייצרים" את העובדים הדרושים ואיך זה משפיע לנו על הרווחים בעסק.

‎‎‎כלכלת המשפחה- שיטות ליישום וההשפעה על נקודת האיזון בעסק

הקשר בין העסק המשפחתי לעסק הכלכלי
כלכלת המשפחה וההשפעה על נקודת האיזון
מדוע כל בעל עסק צריך לדעת את הנתון המדויק של משיכות הבעלים, ואיך משפיע על נקודת האיזון.

כאשר בעל העסק יודע בוודאות כמה הוא צריך למשוך מהעסק לביתו הפרטי על מנת לא להיות במינוס במשק הבית – הנתון המדויק של משיכות הבעלים יוביל לחישוב נקודת איזון מדויקת בעסק.

‎‎‎גביה יעילה והתנהלות נכונה מול לקוחות

ככל שהגביה יותר קלה – כך אנו משפרים את התזרים שלנו
גביה יעילה והתנהלות נכונה מול לקוחות
אין ספק שאחד האתגרים העומדים בפני בעלי עסקים, הוא נושא הגביה וההתנהלות מול הלקוחות.
ישנה חשיבות לגביה המבוצעת בזמן, ללא דחיות – אם מבחינה תזרימית, ואם מבחינת ההשקעה והמאמצים.
ככל שהגביה יותר קלה – כך אנו משפרים את התזרים שלנו, ולא מוציאים כספים מיותרים על מאמצי גביה (לדוגמא-תשלום לחברת גביה חיצונית או פקידת גביה).
כמעט כל בעל עסק נתקל בלקוחות שאינם משלמים בזמן, דוחים תשלומים, מתחמקים ונותנים שיקים דחויים.
את כל הדברים הללו – ניתן לצמצם למינימום באמצעות התנהלות נכונה מול הלקוחות. לדוגמא:
יש לתת ללקוחות את כל האפשרויות הזמינות היום בשוק על מנת שישלמו בצורה הנוחה להם ביותר – מזומן, שיקים, כרטיס אשראי, העברה בנקאית, תשלום באפליקציה (כגון "ביט"), PAY PAL, וכל דרך אפשרית על מנת לבצע גביה מהירה וידידותית.

‎‎‎פרק בונוס! הכללים לבניית תזרים מזומנים

ניהול תזרים מזומנים בעסק הוא הכרחי לניהול עסק מצליח
מזומנים הם "האוויר" של העסק. עסק ללא מזומנים זמינים לפעולותיו השוטפות והעתידיות, סופו להיכשל. תזרים מזומנים הוא ההפרש בין הכנסות העסק בפועל, לבין הוצאות העסק בפועל.
המטרה בניהול נכון ומדויק של תזרים המזומנים היא להראות לך, בעל העסק, בכל רגע נתון מה יתרות המזומנים של העסק, ומה היתרה הצפויה במהלך התקופה הקרובה.
ניהול תזרים מזומנים בעסק הוא הכרחי לניהול עסק מצליח. מערכת ניהול תזרים היא אקוטית לשמירת רזרבות מזומנים, למניעת זליגות ולשליטה בהוצאות ובגביה.
תזרים מזומנים הוא דף הבנק של העסק – העתידי!
בפרק זה נלמד את הכללים לבניית כלי לניהול תזרים מזומנים לעסק, אשר יעזור לכם לשלוט בהוצאות, למנוע זליגות של כסף, ולהשאיר יותר כסף בבנק