כניסה לאפליקציה מחשבה פיננסית   |   077-7858700

הכנסות מהשכרת דירה בחו"ל -גילוי מרצון

פתחת עסק ואתה צריך ליווי תוכנית עיסקית: הלוואות מהמדינה, ניהול תזרים, גיוס עובדים...
מסלול עסקים בהקמה מיועד בשבילך, ניהול נכון להצלחה מירבית! קבע פגישת יעוץ חינם:

הכנסות מהשכרת דירה בחו"ל – חייב במס בישראל

מחזיקים בנכסים מעבר לים? זה הזמן לדעת הכול על "מיסוי פרסונאלי" במסגרתו תהיו מחויבים במס בישראל בגין הכנסות מהשכרת נכסים בחו"ל.

בשנים האחרונות, יותר ויותר משקיעי נדל"ן ישראליים, משקיעים את כספיהם ברכישת נכסים מעבר לים, כאשר כל סוגי השקעות הנדל"ן בחו"ל, נועדו לצרכי ייצור הכנסה פסיבית הן באמצעות דמי שכירות חודשיים/שנתיים והן באמצעות רווח הון הנוצר כאשר המשקיע מוכר את נכסיו בחו"ל.

כלל ההכנסות המושגות כתוצאה מהחזקת נכסים בחו"ל על ידי תושבי ישראל (שכירות ורווח הון כאחד), מחויבות במס בישראל, וזאת בהתאם לעיקרי הרפורמה במס הכנסה משנת 2003. על פי אותה רפורמה, כל תושב ישראל מחויב בתשלום מס בישראל בגין כלל הכנסותיו וזאת ללא הבחנה היכן הופקה ההכנסה בארץ או בחו"ל. שיטת מיסוי זו מכונה "מיסוי פרסונאלי" והיא מחייבת בתשלום מס בישראל בגין כל הכנסה. לפיכך, כל תושב ישראל הבוחר להשקיע את כספו בנכסים מעבר לים, יהא מחויב בתשלום מס גם על הכנסות הנוצרות מדמי שכירות הנכס בחו"ל וגם על הכנסות רווח הון הנוצרות ממכירת הנכס בחו"ל.

יחד עם זאת, חשוב לציין שעל מנת למנוע תשלומי כפל מס גם במדינת היעד בה הנכס ממוקם וגם בישראל, עודכן בפקודת מס הכנסה בישראל מנגנון לפיו המס יוטל רק על עודף המס הנוצר מעבר לגובה תשלום המס לו נדרש המשקיע במדינת היעד. כמו כן, לרשות משקיעי נדל"ן ישראליים בחו"ל, עומדת האפשרות להצטרף למסלול מיסוי מקוצר במסגרתו הם מתחייבים לתשלום מס אחיד בשיעור של 15% מכלל ההכנסות אשר נוצרו בגין הכשרת נכסים בחו"ל, וזאת על פי סעיף 122 א' לפקודת מס הכנסה. במקרים אלו, לא מתאפשרת פעולת ניכוי הוצאות בגין ההכנסות אך לרשות בעלי הנכס עומדת האפשרות לתבוע פחת כנגד ההכנסות.

הבחירה בין שני סוגי תשלומי המס החייב (מסלול מיסוי מקוצר ו/או חיוב בהתאם למס המקומי במדינת היעד), חייבת להיעשות לאחר היכרות מעמיקה מצד המשקיע בכל הנוגע למנגנון הפחת המאפשר קיזוז מתשלום המס הקבוע (15%) ולצורך כך, מומלץ להיוועץ עם רואה חשבון העוסק ומתמחה בנושא.

למשרדנו היכולת להגיש את הבקשה בשם לקוחותינו, להתנהל בשמו מול רשויות המס, לצמצם עד כדי ניטרול החשיפה הפלילית. עבודתנו מתבצעת במקצועיות ובדיסקרטיות מירבית תוך שימת דגש על טובתו וביטחונו של הלקוח.