כניסה לאפליקציה מחשבה פיננסית   |   077-7858700

הון התחלתי

פתחת עסק ואתה צריך ליווי תוכנית עיסקית: הלוואות מהמדינה, ניהול תזרים, גיוס עובדים...
מסלול עסקים בהקמה מיועד בשבילך, ניהול נכון להצלחה מירבית! קבע פגישת יעוץ חינם:

הון התחלתי

אחד החסמים הגדולים של פתיחת עסק הוא ההון ההתחלתי – כמה כסף צריך כדי לפתוח עסק. זה כמובן תלוי בסוג העסק, במוצר ובהשקעה הדרושה .

גיוס הון התחלתי לעסק פירושו הגדלת ההון העצמי שבידי העסק. לרוב, עסקים חדשים הם שזקוקים לגיוס הון במקרים בהם ההון העצמי שבידיהם איננו מספיק לניהול השוטף או להתרחבות הנדרשת.
ההון נועד לשמש את המנהלים למימון הפעילות הראשונית של החברה, לפני שהמוצרים או השירותים שהיא מציעה או מתעתדת להציע ,מניבים רווחים .

אתם כנראה זקוקים להרבה פחות כסף בשלב הראשון ממה שאתם חושבים .יותר מזה, כנראה שאם תעשו חישוב כמה כסף אתם באמת צריכים בשלב הראשון, תגלו שיש לכם כזה סכום (צריך כמובן לרתום את בני הזוג לעניין ולייצר סביבה תומכת שתאפשר לכם להוציא את הכסף, אבל זה כבר עניין אחר). וגם אם אין לכם את הכסף, ישנן מגוון אפשרויות מימון עבורכם, שיאפשרו לכם בקלות להשיג את המימון הראשוני כגון : הלוואות בנקאיות, הלוואות חוץ בנקאיות (משקיעים פרטיים), קרנות שונות שתומכות ביזמים ובעצמאים, ועוד .

כלל ראשון הוא שלא לפתוח עסק חדש מבלי שיש לך הון עצמי נדרש. להוט ככל שאתה לפתוח את העסק שלך, אם אין בידך הון עצמי אל תפנה לבנק כמקור ראשון, אלא למלווים נוחים יותר כדוגמת משפחה וחברים אשר סביר שלא יפעלו כנגדך אם, חלילה, העסק נפל .

אין גם כל פגם באיתור שותף המוכן להכניס את ההון העצמי הנדרש. המחשבה שחבל להעביר חלק
מהבעלות (אקוויטי) לצד שלישי בשלבים הראשוניים, בגלל מחיר הכניסה הנמוך, היא נכונה ואולם, בשלב זה, פיזור הסיכון עדיף על בסיס הון צר לעסק .

אני רוצה להתייחס ל 3 – סוגיות כלכליות שמטרידות את בעלי העסקים בתחילת דרכם, ולגלות לכם כיצד ניתן לחסוך כסף בשלב הראשוני, כאשר העסק עדיין לא מכניס סכומים גבוהים:

שכירת משרד

כמובן שתלוי מה העסק שלכם , אולם ככלל, בניגוד למה שמרבית העצמאים בתחילת
דרכם חושבים ,אין חובה לשכור משרדים מיד בהתחלה .בוודאי לא משרדים מפוארים. ישנם פתרונות
רבים לעבודה ללא משרד בשלב הראשון – שכירת חדרי ישיבות לפי שעה בבנייני משרדים רבים, שכירת טרקליני אירוח בבתי מלון לפי שעה, פגישות בבתי קפה או במסעדות (תלוי בעסק –) במסעדות ובבתי קפה רבים ישנה קומת גלריה המיועדת לפגישות עסקיות. וכמובן, עבודה מהבית.

מלאי

במידה ואתם מייצרים מוצרים, מומלץ לא לצבור מלאי .מלאי מכניס אתכם להוצאות ייצור ואחסון
גבוהות. גם אם התחזית שלכם למכירות אופטימית וגבוהה, עדיף לייצר כמות קטנה, ואז כשהמוצר "תופ , "ס לייצר כל פעם לפי דרישה .

להשקיע רק איפה שצריך, ולא ב"תפאורה

יזמים רבים בתחילת דרכם רוכשים מיד "סמלי סטטוס , " כמו מכונית יקרה וכו', כדי למתג את עצמם. אני מאד ממליץ להוציא כסף, אבל על השקעות. כלומר, על דברים שיחזירו את עצמם ולא על הוצאות .

טיפ חשוב

אם העסק שלכם זקוק להלוואות, ייעוץ איכותי יוכל להבטיח את התנאים הטובים ביותר עבורכם, בין אם מדובר בהלוואות מבנקים לעסק מתחיל או בהלוואות חוץ בנקאיות לעסק בקשיים .

מידע מקצועי נוסף